Se celebra amb èxit el Dia Europeu de l’Enoturisme 2010
22 de novembre de 2010Amb l'objectiu d'afavorir el descobriment i la interpretació de la Cultura del Vi, més de 40 ciutats de França, Itàlia, Portugal i Espanya van oferir un gran ventall d'activitats (cates de vins, visites gratuïtes a bodegues, conferències temàtiques…) que es van traduir en un increment de les visites als centres enoturístics de les ciutats participants, així com també en una àmplia repercussió en els mitjans de comunicació locals i nacionals, fet que demostra l'interès latent que existeix a la societat en relació a la cultura del vi.
La iniciativa, instaurada el 2009 i que té lloc cada segon diumenge de novembre, s'emmarca en la necessitat actual de valorar i promocionar els territoris com a actius econòmics rentables, d'aconseguir una posició competitiva en el mercat dels territoris-producte, d'obtenir un mercat amb canals de distribució molt definits, d'enfortir les estratègies de sensibilització intra i intersectorials i, finalment, d'estimular la innovació comercial cap al turisme del vi.
En definitiva, es tracta de continuar treballant per reconvertir les formes en què expliquem i comuniquem la gran diversitat de riquesa paisatgística i de cultura, així com també les tipicitats dels territoris membres de la xarxa, és a dir, de com comuniquem la cultura del vi a Europa. La relació vi-territori és la prioritat de RECEVIN, per arribar a la cohesió de tots els actors al voltant del producte turístic territorial del vi.
La iniciativa, instaurada el 2009 i que té lloc cada segon diumenge de novembre, s'emmarca en la necessitat actual de valorar i promocionar els territoris com a actius econòmics rentables, d'aconseguir una posició competitiva en el mercat dels territoris-producte, d'obtenir un mercat amb canals de distribució molt definits, d'enfortir les estratègies de sensibilització intra i intersectorials i, finalment, d'estimular la innovació comercial cap al turisme del vi.
En definitiva, es tracta de continuar treballant per reconvertir les formes en què expliquem i comuniquem la gran diversitat de riquesa paisatgística i de cultura, així com també les tipicitats dels territoris membres de la xarxa, és a dir, de com comuniquem la cultura del vi a Europa. La relació vi-territori és la prioritat de RECEVIN, per arribar a la cohesió de tots els actors al voltant del producte turístic territorial del vi.