L’OMIC recomana a les persones clientes d’Endesa-Gas que revisin la darrera factura
06 de febrer de 2025L’Oficina Municipal de Consum (OMIC) de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha emès un avís adreçat a les persones que tinguin contractat el subministrament de gas amb la companyia Endesa (Energia XXI o Endesa Energia), perquè revisin la darrera factura, corresponent al consum del mes de gener. La recomanació respon a la detecció d’alguns errors en la facturació, que poden haver fet disparar l’import aplicat per al període d’aquest primer mes de l’any i que fa convenient la seva revisió.
La companyia ha afirmat que ja s’han corregit els errors, però des de l’OMIC s’aconsella les persones que detectin el concepte Quota de regularització consum a la seva factura, que presentin una reclamació al servei d’atenció al client d’Endesa, demanant la correcció de la factura, i que guardin el comprovant de la reclamació (correu electrònic o número d’incidència). En cas que el rebut sigui molt elevat, es pot optar per retornar-lo, però en aquest cas caldrà estar atents perquè s’emeti i es pagui la factura correcta, per evitar que el consum del mes en curs es registri com a impagat, provocant talls de subministrament no desitjats o reclamacions del deute.
Per a més informació, les persones afectades de Vilafranca poden adreçar les seves consultes o reclamacions a l’OMIC, al telèfon 93 892 03 58 (extensió 1) o bé a l’adreça electrònica [email protected].
