Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

L’Oficina Municipal d’Escolarització de Vilafranca ha atès 329 incorporacions tardanes al llarg del curs 2010-2011

15 de setembre de 2011
El conveni signat amb la Generalitat de Catalunya el 2007 per a la posada en funcionament de l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME) detallava que les principals funcions d'aquest servei havien de ser orientar i informar adequadament les famílies de tota l'oferta educativa, procurar una distribució equilibrada de l'alumnat amb necessitats educatives específiques que en permetés la integració, facilités la cohesió social i afavorís una qualitat educativa adequada per a tota la població escolar i, finalment, supervisar el procés d'admissió de l'alumnat i el compliment de les normes que el regulen.

La posada en marxa de l'OME suposava el compromís clar de l'Ajuntament de Vilafranca en la dimensió social de l'escolarització i el paper cohesionador del sistema educatiu local. Per exemple, l'acompanyament d'alumnes ( i les seves famílies ) que havien estat assignats a escoles no demanades, passava a ser una responsabilitat de l'Ajuntament.

La comissió de garanties d'admissió i la taula mixta de planificació també formen part de l'OME. La comissió està presidida per l'Inspector del Departament d'Ensenyament de la Generalitat, en formen part representants dels diferents sectors del món educatiu local, i ha d'atendre l'escolarització equilibrada de l'alumnat amb necessitats educatives especials i de l'alumnat que no hagi obtingut cap de les places sol•licitades en el procés ordinari de preinscripció o que s'incorpori al llarg del curs. La taula mixta de planificació Ajuntament/Generalitat té, entre d'altres, la funció d'analitzar i elaborar propostes sobre l'oferta de places escolars o l'ampliació o construcció de nous equipaments per als ensenyaments que van dels 0 als 18 anys.

Amb aquests mecanismes de corresponsabilitat administrativa i de participació dels actors del sistema educatiu local s'han gestionat les 329 noves incorporacions que s'han produït al llarg del curs 2010-2011. A més, des de l'OME, a banda d'atendre diàriament consultes de famílies, especialment durant els processos d'inscripció i matriculació pel curs 2011-2012, també s'han analitzat indicadors de dificultat dels centres o s'han tingut en compte les xifres de cada barri per a afinar en les previsions de l'oferta.

Pel que fa a les escoles i instituts, convé tenir en compte que hi ha un nombre semblant de baixes que de noves incorporacions. Al llarg del curs hi ha, doncs, més de 600 moviments a Vilafranca, cosa que representa que, encara que la xifra global d'alumnes pugui mantenir-se més o menys constant, cada dia hi ha una mitjana de tres altes o baixes en el sistema educatiu local.

pujar inici