L’Ajuntament presenta un pla de modernització que ofereix noves eines de gestió i un nou entorn de tramitació a través de la pàgina web
08 de febrer de 2010L'alcalde de Vilafranca, Pere Regull, acompanyat pel tinent d'alcalde coordinador de l'Àrea de Serveis Centrals, Aureli Ruiz, i pel cap del Servei d'Informàtica, Joan Martín, ha presentat aquest migdia la nova plataforma telemàtica que ha incorporat la web municipal www.vilafranca.cat en l'apartat Seu electrònica “Tràmits”.
Aquest nou entorn de tramitació online s'emmarca en un Pla de Modernització de l'Administració Municipal que ja ha començat a implementar-se en diferents àmbits com ara la connexió interadministrativa que preveu un traspàs d'informació entre les diferents administracions i evita haver de demanar tràmits als ciutadans o un pla de modernització de la gestió interna endegat el novembre de 2009 i que preveu una millora continua i permanent dels processos interns.
La nova plataforma telemàtica Seu electrònica obre moltes possibilitats per establir mecanismes de gestió directa i en temps real, és a dir, els ciutadans i ciutadanes, les empreses i les entitats podran no solament rebre comunicacions i sol·licituds, sinó que, en alguns casos, resoldre-les immediatament sense necessitat d'una atenció presencial a l'interessat.
En aquest moment la Seu electrònica ja disposa d'algunes prestacions a l'entorn de la gestió del padró d'habitants, en concret ja es poden sol·licitar i obtenir directament volants d'empadronament i de convivència; mitjançant la carpeta del ciutadà, es pot accedir a les dades personals del padró, tràmits realitzats, cens electoral, documents registrats, etc.; i s'incorporen també accessos directes a la web de l'Organisme de Gestió Tributària per tal de facilitar la gestió de tràmits relacionats amb la gestió fiscal i la recaptació. Progressivament aquest nou entorn telemàtic anirà incorporant noves funcionalitats.
El sistema contempla que les gestions que es facin electrònicament s'hagin de validar mitjançant els certificats digitals d'ús més generalitzat: DNI digital, IdCAT de l'Agència Catalana de Certificació, CERES de la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre, etc. En aquest sentit, cal remarcar que l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament gestiona l'obtenció del certificat digital IdCAT que és gratuït (l'any passat se'n van lliurar uns 1.500) i que permet poder realitzar totes aquestes gestions. El Centre Vilafranca Virtual de l'Ajuntament de Vilafranca ja està planificant accions de suport a la posta en marxa d'aquest nou entorn de tramitació com ara formació en l'ús del certificat digital.
Pel cap del servei d'Informàtica, Joan Martín, la finalitat de donar a conèixer en aquest moment el nou entorn de tramitació és fomentar l'ús del certificat digital, que ara ja es pot utilitzar per obtenir els tràmits més freqüents que són l'obtenció de volants d'empadronament i de convivència (l'any 2009 l'Ajuntament en va expedir uns 27.000) i que ens propers mesos s'anirà ampliant fins arribar als 40 o 50 tràmits cap a final d'any. L'objectiu és avançar en la implantació dels procediments administratius i de gestió per tal d'adequar-los als requeriments que estableix la llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, que reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se a través de mitjans telemàtics amb les administracions públiques.
Cal destacar que aquest projecte disposa d'un pressupost, per aquest any 2010, de 300.000 euros, ja que ha rebut la confiança i el suport econòmic de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona i, especialment, dels Fons de la Unió Europea, que permet abordar-lo en aquests moments de crisi.
Aquest nou entorn de tramitació online s'emmarca en un Pla de Modernització de l'Administració Municipal que ja ha començat a implementar-se en diferents àmbits com ara la connexió interadministrativa que preveu un traspàs d'informació entre les diferents administracions i evita haver de demanar tràmits als ciutadans o un pla de modernització de la gestió interna endegat el novembre de 2009 i que preveu una millora continua i permanent dels processos interns.
La nova plataforma telemàtica Seu electrònica obre moltes possibilitats per establir mecanismes de gestió directa i en temps real, és a dir, els ciutadans i ciutadanes, les empreses i les entitats podran no solament rebre comunicacions i sol·licituds, sinó que, en alguns casos, resoldre-les immediatament sense necessitat d'una atenció presencial a l'interessat.
En aquest moment la Seu electrònica ja disposa d'algunes prestacions a l'entorn de la gestió del padró d'habitants, en concret ja es poden sol·licitar i obtenir directament volants d'empadronament i de convivència; mitjançant la carpeta del ciutadà, es pot accedir a les dades personals del padró, tràmits realitzats, cens electoral, documents registrats, etc.; i s'incorporen també accessos directes a la web de l'Organisme de Gestió Tributària per tal de facilitar la gestió de tràmits relacionats amb la gestió fiscal i la recaptació. Progressivament aquest nou entorn telemàtic anirà incorporant noves funcionalitats.
El sistema contempla que les gestions que es facin electrònicament s'hagin de validar mitjançant els certificats digitals d'ús més generalitzat: DNI digital, IdCAT de l'Agència Catalana de Certificació, CERES de la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre, etc. En aquest sentit, cal remarcar que l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament gestiona l'obtenció del certificat digital IdCAT que és gratuït (l'any passat se'n van lliurar uns 1.500) i que permet poder realitzar totes aquestes gestions. El Centre Vilafranca Virtual de l'Ajuntament de Vilafranca ja està planificant accions de suport a la posta en marxa d'aquest nou entorn de tramitació com ara formació en l'ús del certificat digital.
Pel cap del servei d'Informàtica, Joan Martín, la finalitat de donar a conèixer en aquest moment el nou entorn de tramitació és fomentar l'ús del certificat digital, que ara ja es pot utilitzar per obtenir els tràmits més freqüents que són l'obtenció de volants d'empadronament i de convivència (l'any 2009 l'Ajuntament en va expedir uns 27.000) i que ens propers mesos s'anirà ampliant fins arribar als 40 o 50 tràmits cap a final d'any. L'objectiu és avançar en la implantació dels procediments administratius i de gestió per tal d'adequar-los als requeriments que estableix la llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, que reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se a través de mitjans telemàtics amb les administracions públiques.
Cal destacar que aquest projecte disposa d'un pressupost, per aquest any 2010, de 300.000 euros, ja que ha rebut la confiança i el suport econòmic de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona i, especialment, dels Fons de la Unió Europea, que permet abordar-lo en aquests moments de crisi.