L’Ajuntament de Vilafranca suspèn procediments, terminis, convocatòries i inscripcions
17 de març de 2020Amb la declaració de l’estat d’alarma arran de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, el govern de l’Estat va decretar també la suspensió de terminis per a la tramitació de procediments en el sector públic, i per tant també en els ajuntaments. També resten suspesos els terminis de prescripció i caducitat d’accions i drets.
Per tant, l’Ajuntament de Vilafranca suspèn tots els terminis perquè la ciutadania, empreses i entitats formulin al·legacions i recursos en procediments de l’Ajuntament, també els tràmits de contractació i de presentació d’ofertes, la presentació de justificacions de subvencions, la presentació de sol·licituds en convocatòries de subvencions i ajuts, els terminis d’inscripció i de preinscripció (també en centres educatius), etc. L’Ajuntament de Vilafranca, a més, ha acordat no iniciar ni continuar procediments que no siguin de la màxima urgència.
D’acord amb el Reial decret 463/2020, la suspensió té lloc automàticament des del 14 de març i fins que s’aixequi l’estat d’alarma, moment en el qual els terminis es reprendran (no començaran de nou).
Així mateix, l’Ajuntament ha suspès el ple municipal ordinari que estava previst pel proper dimarts 24 de març. De moment, s’ha traslladat a dimarts 31 de març.
El Gabinet Jurídic de la Generalitat de Catalunya ha elaborat un document de preguntes i respostes sobre procediments durant l’estat d’alarma: suspensió de termes i de terminis, procediments suspesos i quins no (incloent contractació), notificacions, dret a presentar peticions i comunicacions i declaracions responsables per part de les persones interessades també durant l’alarma, inici de nou de tot el termini per a recórrer un cop acabat l‘estat d’alarma, etc...
Pondeu consultar-lo en el següent enllaç:
FAQS sobre procediments durant l’estat d’alarma (pdf)