Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Inscripcions al taller sobre educació emocional i la comunicació amb el mòbil “EMO-WHAT?” per a joves adolescents

15 de març de 2017

Emo-what? és un taller novedós d’Educació Emocional organitzat pel Servei de Joventut de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, i adreçat a joves adolescents de 14 a 17 anys, especialment del barri de l’Espirall, ja que forma part del programa de dinamització juvenil dins el marc de la Llei de barris.
La novetat principal del taller és que no serà presencial, sinó que serà un curs virtual a través del programa de missatgeria instantània Whatsapp. D’aquesta manera, el grup aula se substitueix pel grup de whatsapp i la figura formadora, que també tindrà la funció de moderar i dinamitzar el grup d’aprenentatge, hi facilitarà el material vinculat als continguts sobre l’educació emocional i la comunicació. Amb l’ús d’aquesta aplicació molt estesa entre els i les joves, es garanteix que l’alumnat pugui tenir immediatesa a l’hora de rebre els continguts, alhora que pot decidir quan accedeix a la formació. Igualment, amb la voluntat de promoure un ús educatiu i alhora racional de les noves tecnologies, l’alumnat rebrà un Decàleg de bon ús de l’aplicació.
El taller Emo-what? es realitzarà del 10 al 23 d’abril (2 setmanes de durada), amb una sola sessió inicial presencial, el dilluns 10 d’abril, per tal que l’alumnat adolescent conegui la formadora, la resta de joves participants, el funcionament del curs, el contingut, la metodologia de treball i les eines que pot disposar per a un major aprofundiment tant dels continguts com de la nova eina educativa. El taller és gratuït, però cal inscriure’s prèviament al web joventut.vilafranca.cat fins al 31 de març, ja que les places són limitades. Per a més informació  es pot consultar al mateix web, enviant un correu-e a [email protected], o adreçar-se directament al SIAJ (carrer de la Fruita, 13), de dilluns a divendres, de les 11 a 14h, i dilluns i dimecres de 17 a 20h.
Emo-what? no només vol utilitzar el Whatsapp com a eina de treball, sinó que també vol analitzar-ne les potencialitats i els riscos. En aquest sentit, donat que el taller vol fomentar que els adolescents coneguin les seves emocions, les aprenguin a gestionar i sàpiguen interactuar amb els altres, s’analitzaran també les potencialitats i riscos comunicatius que ofereix el Whatsapp. Així, per exemple, hi ha emoticones que s’usen que no tenen un significat clar i/o compartit i això genera malentesos i conflictes;  de la mateixa manera, alguns missatges escrits al Whatsapp no ajuden a una bona comunicació, sinó justament al contrari.
Per treballar les emocions, la comunicació i l’ús del mòbil, a l’inici de les dues setmanes de curs, la figura formadora penjarà al grup de whats un contingut educatiu en PDF, vídeo o enllaços web per tal que l’alumnat treballi  des del mòbil conceptes sobre educació emocional. Igualment, obrirà un espai de debat en el mateix grup de whatsapp amb l’objectiu que l’alumnat participant generi nou contingut, aporti opinions, reflexions o enllaços a continguts similars. Finalment, cada setmana l’alumnat haurà de realitzar un breu exercici directament des del mòbil que serà corregit. Al final del taller, l’alumnat que hagi demostrat entendre els continguts, participat en els debats i realitzat els exercicis rebrà un Certificat d’Aprofitament.

pujar inici