Endesa no cobra els rebuts de la llum a alguns usuaris des de fa 3 mesos
05 de octubre de 2009Aquestes darreres setmanes, el Servei Municipal de Consum de l'Ajuntament de Vilafranca ha rebut queixes d'usuaris de FECSA-ENDESA que encara no havien contractat el subministrament elèctric en el lliure mercat i que, per tant, havien de passar a la comercialitzadora d'últim recurs Endesa Energia XXI, els quals afirmen que fa 3 mesos que no reben ni els hi cobren les factures de la llum.
El Servei Municipal de Consum informa al respecte que, des de l'1 de juliol de 2009, les tarifes elèctriques de baixa tensió han desaparegut. A partir d'aquest moment els usuaris amb un subministrament d'energia elèctrica amb una tensió igual o inferior a 1.000V poden triar entre:
• No fer res i, per tant, romandre com a client a la mateixa empresa distribuïdora on tenien contractada l'electricitat fins a l'1.07.2009. En aquest cas, el subministrament s'ha de traspassar automàticament a la Tarifa d'últim recurs (TUR) de l'empresa comercialitzadora d'últim recurs pertanyent al grup empresarial propietari de la xarxa elèctrica de la zona. El preu de la TUR ha estat fixat pel Ministeri.
• Sol·licitar ofertes i contractar amb una empresa comercialitzadora de mercat lliure.
Segons ha informat Endesa al Servei Municipal de Consum, aquesta situació es deu a problemes informàtics que han tingut en el procés de traspàs de les dades dels usuaris a Endesa Energia XXI. Tanmateix, la companyia afirma que quan arribi el càrrec dels tres mesos de cop, els usuaris que ho desitgin podran demanar que se'ls fraccioni el pagament a terminis.
No obstant això, les persones que vulguin denunciar aquestes irregularitats, poden demanar el full oficial de reclamació/denúncia al Punt de Servei de la companyia de la llum, o bé utilitzar els formularis que el Servei Municipal de Consum posarà a disposició dels usuaris a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament.
A Vilafranca els punts de servei de Fecsa-Endesa són Isaïas Santacana, SL, c/ Montblanc, 28, tel. 93 890 30 33, i Instal·lacions Parera, SL, c/ Igualada, 1-3, tel. 93 818 23 33.
El Servei Municipal de Consum informa al respecte que, des de l'1 de juliol de 2009, les tarifes elèctriques de baixa tensió han desaparegut. A partir d'aquest moment els usuaris amb un subministrament d'energia elèctrica amb una tensió igual o inferior a 1.000V poden triar entre:
• No fer res i, per tant, romandre com a client a la mateixa empresa distribuïdora on tenien contractada l'electricitat fins a l'1.07.2009. En aquest cas, el subministrament s'ha de traspassar automàticament a la Tarifa d'últim recurs (TUR) de l'empresa comercialitzadora d'últim recurs pertanyent al grup empresarial propietari de la xarxa elèctrica de la zona. El preu de la TUR ha estat fixat pel Ministeri.
• Sol·licitar ofertes i contractar amb una empresa comercialitzadora de mercat lliure.
Segons ha informat Endesa al Servei Municipal de Consum, aquesta situació es deu a problemes informàtics que han tingut en el procés de traspàs de les dades dels usuaris a Endesa Energia XXI. Tanmateix, la companyia afirma que quan arribi el càrrec dels tres mesos de cop, els usuaris que ho desitgin podran demanar que se'ls fraccioni el pagament a terminis.
No obstant això, les persones que vulguin denunciar aquestes irregularitats, poden demanar el full oficial de reclamació/denúncia al Punt de Servei de la companyia de la llum, o bé utilitzar els formularis que el Servei Municipal de Consum posarà a disposició dels usuaris a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de l'Ajuntament.
A Vilafranca els punts de servei de Fecsa-Endesa són Isaïas Santacana, SL, c/ Montblanc, 28, tel. 93 890 30 33, i Instal·lacions Parera, SL, c/ Igualada, 1-3, tel. 93 818 23 33.