Commemoració dels 50 anys del Dia Mundial de les persones Consumidores
15 de març de 2012Enguany celebrem el cinquantè aniversari del discurs de J.F. Kennedy al Congrés del EUA, en què va destacar la idea de què tots som consumidors i va reconèixer que aquests són el vertader motor que impulsa el creixement econòmic i polític d'un país mitjançant multitud de petites transaccions, que són la base que finalment genera gran part de la riquesa mundial.
Per aquesta raó, J.F. Kennedy va proposar la protecció de les persones consumidores com a base per a la construcció d'un estat més fort i va establir els seus drets primaris i l'adopció de normes fins aleshores inexistents. Va defensar el consum responsable i el dret a ser informats, el dret a la seguretat, a l'elecció de productes i serveis i a ser escoltats per l'Administració. Des d'aleshores, aquests drets formen part d'una nova categoria de drets fonamentals de les persones i necessiten una protecció especial per part dels estats.
Allò que es va proclamar fa 50 anys, té ara plena vigència, quan la societat de consum s'ha estès arreu, la problemàtica que afecta als consumidors és global i la majoria de ciutadans del món no està en condicions d'exercir ni de fer respectar els seus drets, tant per manca d'informació com per la situació de desequilibri existent entre proveïdors de productes i serveis i les persones consumidores.
Així doncs, considerem que l'acció de les administracions públiques continua sent imprescindible per garantir aquests drets i des del Servei Municipal de Consum i la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona continuem treballant per pal·liar aquestes diferències que no paren de créixer i per encoratjar a totes les persones consumidores a defensar els seus drets.
No et conformis! Consumidors ho som tots.
Per aquesta raó, J.F. Kennedy va proposar la protecció de les persones consumidores com a base per a la construcció d'un estat més fort i va establir els seus drets primaris i l'adopció de normes fins aleshores inexistents. Va defensar el consum responsable i el dret a ser informats, el dret a la seguretat, a l'elecció de productes i serveis i a ser escoltats per l'Administració. Des d'aleshores, aquests drets formen part d'una nova categoria de drets fonamentals de les persones i necessiten una protecció especial per part dels estats.
Allò que es va proclamar fa 50 anys, té ara plena vigència, quan la societat de consum s'ha estès arreu, la problemàtica que afecta als consumidors és global i la majoria de ciutadans del món no està en condicions d'exercir ni de fer respectar els seus drets, tant per manca d'informació com per la situació de desequilibri existent entre proveïdors de productes i serveis i les persones consumidores.
Així doncs, considerem que l'acció de les administracions públiques continua sent imprescindible per garantir aquests drets i des del Servei Municipal de Consum i la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona continuem treballant per pal·liar aquestes diferències que no paren de créixer i per encoratjar a totes les persones consumidores a defensar els seus drets.
No et conformis! Consumidors ho som tots.