Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Notícia

Cloenda del projecte d’aprenentatge i servei ‘Adéu plàstics’ amb l’institut Vilafranca 2

29 de maig de 2024

L’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i l’Institut Vilafranca 2 finalitzen la segona edició del Projecte d’Aprenentatge i Servei als mercats municipals, després de repartir més de 700 premis per promoure el canvi d’hàbits per reduir els residus a l’hora de fer la compra. L’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Vilafranca 2 s’ha format a les aules, ha fet un treball comunitari de foment del canvi d’hàbits entre la clientela del mercat de la Verdura, del mercat Sant Salvador i del mercat de la Carn, i han conscienciat la ciutadania dels beneficis d’anar a comprar productes saludables i de proximitat als mercats municipals, sense utilitzar plàstics d’un sol ús, en el marc de la campanya Adeu Plàstics.

Per cada 4 compres segellades que es realitzessin amb envàs reutilitzable (carros, cistells, bosses reutilitzables, carmanyoles,...), s’oferia la possibilitat de bescanviar la butlleta segellada per una carmanyola plegable, un pack de bosses de malla per comprar a granel o una bossa lila de nanses reutilitzable.

L’acte de cloenda s’ha fet avui dimecres al Parc de Sant Salvador, amb presència del regidor de Transició Ecològica de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, Miquel Medialdea, que ha fet un reconeixement a l’alumnat d’aquest centre que per segon any participa a la campanya. Medialdea valora la realització de la campanya per contribuir al canvi d’hàbits: “els envasos d’un sol ús generen gran quantitat de residus i s’ha d’anar recordant la importància de fer un esforç i també que quan comprem en comerços de proximitat evitem residus. És important que tinguem en compte els aspectes mediambientals, adquirint nous hàbits també a l’hora de fer la compra”. El regidor ha volgut agrair també la tasca de les parades dels Mercats que han col·laborat amb l’alumnat durant la campanya. Una representació de l’alumnat també ha intervingut a l’acte, recordant la seva tasca en la campanya. Alguns dels participants han dit que els ha agradat participar-hi i han afegit que “a casa ens van dir que era molt bona idea per reduir recursos i els va semblar molt bé que hi col·laboréssim”.

La campanya s’ha realitzat amb la coordinació dels serveis de Medi Ambient i de Mercats Municipals, posicionant els mercats com espais de cohesió social, salut i sostenibilitat.
 

pujar inici