OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR (OMIC)
Comparteix:
L’OMIC de Vilafranca del Penedès és un servei municipal d'atenció directa i gratuïta al qual s’hi poden adreçar les persones consumidores domiciliades a Vilafranca o les que hagin realitzat actes de consum en aquest municipi.

De dilluns a divendres
De 9 a 14h al carrer Santa Maria, 2, 1r
Dimarts tarda
De 16:30 a 19h al carrer Cort, 14 (OAC)

De dilluns a divendres
De 9 a 14h al carrer Santa Maria, 2, 1r
Dimarts tarda
De 16:30 a 19h al carrer Cort, 14 (OAC)

OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR (OMIC)
L’OMIC de Vilafranca del Penedès és un servei municipal d'atenció directa i gratuïta al qual s’hi poden adreçar les persones consumidores domiciliades a Vilafranca o les que hagin realitzat actes de consum en aquest municipi.
Més informació
L’OMIC de Vilafranca ofereix:
- Atenció personalitzada de consultes, per via telemàtica o presencial.
- Recepció, gestió i resolució de les queixes i reclamacions de les persones consumidores.
- Mediació entre les parts per a la resolució de conflictes en matèria de consum.
- Tramitació de denúncies davant dels organismes competents.
- Avisos i recomanacions sobre les principals novetats, alertes, estafes en matèria de consum, a través dels mitjans de comunicació locals.
- Campanyes informatives dirigides a les persones consumidores perquè coneguin i exerceixin els seus drets i deures.
- Fomentar el consum responsable i de proximitat.
- Activitats d’educació per al consum a les escoles i centres docents: xerrades i tallers de consum, préstec de material didàctic...
- Formació per a col·lectius específics (joves, gent gran, discapacitats, immigrants) en temes de consum: tallers, xerrades-col·loqui...
- Campanyes d'inspecció de consum dirigides als establiments comercials per tal de comprovar el grau de compliment de la legislació vigent.
- Documentació i material especialitzat a disposició de totes les persones que ho sol·licitin: legislació, fullets informatius, material didàctic...
- Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
- Col·laboració amb les associacions de consumidors.
Consultes
Consultes sobre temes de consum
- Per telèfon 93 892 03 58
- Per correu electrònic a l'adreça [email protected]
- Mitjançant el tràmit Consultes sobre els drets i deures de les persones consumidores
- Mitjançant el formulari de contacte del web de consum
Més informació a consum.vilafranca.cat
Temes relacionats
Comparteix: